måndag 6 februari 2012

Jag vill tala i svart och i vitt på ett språk du förstår.


Hej igen.

Vill bara göra ett snabbt inlägg, angående nått som jag måste få ur mig.
Vet liksom inte hur jag ska göra, då jag alltid blir en fegis i din närhet.

Hur kan man känna sig så trygg med någon, men samtidigt så osäker?
Du predikar jävligt bra, det har du alltid gjort.
Men nu tror jag det mest handlar om att du vet vad människor vill höra.
Du menar inte så mycket, du bara säger det som låter bra.

Det kallas Vända kappan efter vinden.
Du säger att du hatar människor som gör det.
Kanske hatar du det för att du själv gör det, och du ser det som en av dina svagheter?
Man säger ju att det man ogillar hos sig själv hatar man hos andra.

Du säger att du är en stark individ som säger vad du tycker och tänker.
Du behärskar svenska språket jävligt bra,
men det mesta som kommer ur din käft är tomma ord.
Du säger inte vad du tycker, du säger det som låter bra, som sagt.

Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till dig längre.
Jag vill bara kunna ha en åsikt utan att den blir kapad.
Yttrandefrihet kallas det. Google is your friend.

Ne, slut på lilla klagotexten.
Jag har spottat lite nu iallafall.
Så nu ska jag fortsätta lyssna på Loke Nyberg, som förövrigt fyller år idag.
Stort grattis till dig, ditt musikaliska geni!

Over&Out
9 dagar utan cigaretter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar