onsdag 1 februari 2012

Ljusare framtid?

















Hejsan svejsan allihopa.

Jag har nu sedan lördags inte rökt en enda cigarette.
Jag har inte heller använt nå nikotinpreparat.
Jag har rökt så pass länge så jag trodde inte att jag skulle klara mig mer än några timmar..

Det hela började i lördags. Jag tog morgoncigaretten och sa sedan till Simon att 
-"Jag ska se hur länge jag kan klara mig utan att röka."

Jag tänkte mig några timmar, max 5 kanske.
Men de gångerna jag sa att "Jag går ut och röker" , 
så gjorde Simon någon slags mindfuck så jag lät bli.

Nu känner jag att det flyter på ganska bra.
Dock är det jävligt svårt att trotsa vanorna man har,
men det går med VVV, vilja våld och vaselin. Haha.

Jag vill inte börja röka igen, utan jag vill
Få bättre hy,
bättre smak och luktsinne,
bättre tandkött,
bättre kondition,
kontrollera min astma,
bättre ekonomi,
bättre hälsa överlag,
och så vidare, och så vidare.

Rökning är ju så jävla onödigt.. Det har jag alltid vetat och människor i min omgivning har sagt det tusentals gånger. Men nu inser jag på riktigt hur dåligt det är.
Skillad på att veta och inse, tycker jag!
Man bokstavligen bränner upp sina pengar och man betalar för att skada sig själv.
Jag vill verkligen komma ifrån det, även fast jag på ett sätt tycker om att röka.
Men men.. nackdelarna väger upp det hela så nu jävlar..

Mot en ljusare framtid.
/Over&Out







 



1 kommentar:

  1. Är stolt över vad du klarat av gumman,och jag önskar dig ALL lycka till med att bli rökfri!! <3

    SvaraRadera